برای راه اندازی یک سایت فروشگاه باید یکسری قواعد را رعایت کنید تا بتوانید فروش خوب داشته باشید . در این مطلب سعی در بیان ویژگی های معتبر از صفحه ی فروش یک فروشگاه را داریم که میتواند محبوبیت و فروش شما را بالا ببرد.البته نوع محصول شما و اینکه چه محصولی را بتوانید به فروش برسانید

مزایا :
همان طور که در مطلب ” فروش اینترنتی همراه با توصیف مزایا و ویژگی ها ” اشاره کرده ایم ، برای شروع فعالیت فروش خود لازم است که از توصیف ویژگی ها و ارزشی که آن محصول به زندگی افراد می دهد استفاده کنید.
توضیح ( شرح ) :
این تنها موردی است که به صورت اختیاری می باشد و بستگی به نوع محصولی که به فروش می رسانید دارد. به عنوان مثال ، اگر شما کتاب الکترونیکی در رابطه با طراحی سایت را بفروش می رسانید ، خیلی بهتر خواهد بود که نمونه سایتهایی که با استفاده از این روش ایجاد شده اند همراه توضیحات کتاب بیاورید چرا که باعث ایجاد احساس اعتماد در مخاطب می شود. از سوی دیگر اگر به عنوان مثال فعالیت شما در حوزه فروش قطعات کامپیوتری است ، آوردن شرح در ادامه توضیح محصول مورد نیاز نمی باشد.
ویژگی ها :
اگر در ابتدای توضیح مربوط به فروش محصول خود ، ویژگی های محصول را بیان نکرده اید ، در نهایت باید این کار را انجام دهید. چرا که خریدار می خواهد بداند که دقیقا چه محصولی را خریداری می کند ، پس هرچه در این قسمت واضح تر و شفاف تر به توصیف محصول خود بپردازید به نفع شما خواهد بود.
به نقل از مشتریان ( توصیفات مشتریان) :
افراد صفحات فروش را قبول ندارند ، بلکه در واقع به گفته دیگران اعتقاد دارند، و در نتیجه توصیفاتی که مشتریان از محصولات دارند بسیار  موثر می باشد. هیچ الزامی وجود ندارد که در این قسمت از افراد و مشتریان واقعی استفاده کنید . هرچه اطلاعات موجود در این قسمت ( به عنوان مثال این افراد چه کسانی هستند – نام آنها چیست و … ) کامل تر باشد نتیجه بهتری خواهد داشت.
تضمین برگشت پول :
تقریبا تمام محصولاتی که به صورت آنلاین به فروش می رسد باید تضمین برگشت پول را داشته باشد. چرا که مشتری قبل از خرید کالا نمی تواند آن را به طور کامل و دقیق بررسی کند. و از آنجایی که بیشتر محصولات امروزه ماهیت دیجیتالی دارند بازگشت آنها مقرون به صرفه نخواهد بود. تضمین برگشت پول علاوه بر آنکه به مشتری احساس امنیت می دهد باعث رضایت مشتریان از خدماتی که ارائه می دهید نیز میشود.
پرسش و پاسخ :
شما نباید بخش عظیمی از پرسش و پاسخ ها در صفحه فروش خود قرار دهید . برای این کار می توانید به FAQ ( قسمت سوالات متداول ) لینک دهید . این بخش بسیار مفید است چرا که باعث می شود شک و تردید مشتریان و مخاطبان محصولاتتان از بین برود.
اقدام به خرید :
این قسمت جایی که مشتری را تشویق به خرید می کند .  معمولا این قسمت شامل قیمت محصول و دو گزینه ” خرید” و یا ” اضافه کردن به سبد خرید ” وجود دارد. برخی اوقات ممکن است که این قسمت شامل موارد دیگری نیز باشد . به عنوان مثال مشتری می تواند ایمیل خود را وارد کند و شما قبل از آنکه به او فرصتی بدهید تا محصول را انتخاب کند ، محصولاتی را به صورت رایگان برای او بفرستید.