تبلیغات
آموزش - مطالب هفته چهارم فروردین 1393

سایت شما چه زمانی نیاز به دوباره سازی و بازبینی دارد ؟


زمانی که مردم به سایت شما مراجعه می کنند اولین احساس و یا به عبارت بهتر اولین ادراک خود نسبت به کسب و کار شما را شکل می دهند.

سایت شما در نگاه اول چه احساسی به آنها می دهد؟

اگر سایت شما کسل کننده، غیر حرفه ای، آشفته و گیج کننده و عاری از سر زندگی باشد، در نتیجه کسب و کار شما هم احساسی اینچنین را منتقل خواهد کرد. بنابراین، این موضوع مهم است که سایت شما خوب به نظر برسد، بخوبی کار کند، گیج کننده نباشد، و از همه مهمتر بازاریابی کسب و کار شما را انجام دهد.

بر چه اساسی می توانید بگویید که سایت شما نیاز به یک تغییر اساسی دارد؟ یکی از روش ها اینست که آیا شما در طی ۵ سال اخیر ظاهر کلی سایت را تغییر داده اید یا خیر؟ اگر این کار را انجام نداده اید، شانس خوبی برای تغییر ظاهر آن دارید. راه دیگر مقایسه سایت خودتان با سایت رقیبانتان است و بعد قضاوت در رابطه با برتر بودن یا نبودن آن نسبت به آنهاست. اگر فقط خیلی ساده حدود یک تا دو ساعت صرف این مقایسه کنید، به تفاوتهای وحشتناکی دست خواهید یافت که نیاز به تغییر دارند.

نمونه های زیر را در نظر بگیرید. اگر به دنبال دندانپزشک بودید و هیچ اطلاعی در مورد هریک از دو دندانپزشکی که در زیر معرفی شده اند، نداشتید؛ کدام یک را انتخاب می کردید؟

نمونه اول از سایت یک دندانپزشک

 نمونه دوم از سایت یک دندانپزشک

نمونه اول بدلیل حضور رنگهای مختلف قوی و پر انرژی به نظر می رسد. بلافاصله، شما متوجه می شوید که این دندانپزشک خدمات کاشت دندان، خدمات دندانپزشکی در حالت بیهوشی، و ارتودنسی و … را انجام می دهد. اما در نمونه دوم شما باید قسمتهای زیادی از سایت را جستجو کنید تا موفق به یافتن خدمات فوق شوید، کاری که اغلب بازدید کنندگان از سایت شما انجام نمی دهند.

علاوه بر آن، من این احساس را دارم که دندانپزشک اول به روزتر است. بنابراین، احتمال اینکه بسیار با دقت باشد و در هنگام کارکردن بر روی دندان، من درد کمتری را متحمل شوم نیز بیشتر است. همچنین این احساس را از آن دارم که در کار کردن بسیار حرفه ای تر، لذت بخش تر بوده و باعث به جا ماندن خاطره ای خوش در ذهن من می شود. احساسی که از نمونه سایت دوم به من منتقل نمی شود.

و اما نکته بعد اینکه، همانطور که وبسایت دیگر رقبا را بررسی می کنید، شما ممکن است به ایده هایی دست یابید که موجب افزایش زیادی در تعداد مشتریان شما شود.

مدت زمان باقی ماندن در سایت

نکته مهم دیگر اینکه، در رابطه با چگونگی پنداشت خود در رابطه با ارتباط برقرار کردن دیگران با سایت سایت خود باید بسیار دقت داشته باشید. این روزها مردم همیشه در عجله هستند. اینگونه به نظر می رسد که آنها در مراجعه به سایت شما نیاز به اتخاذ تصمیم در کوتاه ترین زمان ممکن دارند و در حقیقت زمان کافی برای خواندن تمامی اطلاعات ارائه شده از طرف شما را ندارند. تنها به دلیل اینکه تمامی مطالب عرضه شده در سایت از نظر شما با اهمیت است، نمی شود گفت که از دید دیگر بازدید کنندگان نیز به همین معنا باشد. اگر می خواهید خودتان این مورد را آزمون کنید، می توانید اطلاعات آماری سایت خود را بررسی کنید و ببنید که بازدید کنندگان در حقیقت در هر بار بازدید چه مقدار زمان را در سایت شما صرف می کنند. از اینکه ببینید آنها چقدر اندک در هر یک از صفحات شما باقی می مانند، شوک زده خواهید شد، و اگر قدری بیشتر زمان صرف این بررسی کنید، متوجه می شوید که در زمان مراجعه به سایت شما، بازدید کنندگان بیشترین زمان خود را در کدام قسمتها صرف می کنند. اگر صفحه ای با عنوان “درباره ما” و “گواهی نامه ها” دارید، اطلاعات آماری مربوط به آنها را هم مورد بررسی قرار دهید. متوجه خواهید شد که مراجعه کنندگان بخش زیادی از زمان خود را در آن صفحات صرف می کنند. بهتر است بگوییم که صرف کردن زمان، انرژی، فکر و بازارایابی بر روی صفحاتی که بیشترین اعتبار و شهرت در بین مراجعین دارند، کاری بس عاقلانه است.

فکر و برنامه ریزی زیاد را صرف صفحاتی کنید که مراجعین بیشترین زمان خود را برای آنها صرف می کنند. آن صفحات را با رنگهای چشم گیر، جذاب تر کنید. صفحات را با متون زیاد که عموما مورد توجه کاربران هم قرار نمی گیرد، شلوغ نکنید. از خودتان بپرسید، “فکر می کنید مشتریان می خواهند در مراجعه به سایت چه چیزی را بدانند؟”. از این تله قدیمی که هر آنچه را که شما مهم می پندارید، بقیه مردم هم مهم می پندارند بر حزر باشید. به عنوان مثال، زمانی که مردم بصورت آنلاین در جستجوی شما هستند، یکی از اولین مواردی که انها به دنبال آن هستند، شماره تماس شماست، چرا که در آن لحظه آنها آماده برقراری تماس هستند. در حالیکه این موضوع کاملا بدیهی به نظر می رسد، من شخصا با مواردی روبرو بوده ام که در آنها مراجعه کننده باید مثل یک شکارچی بدنبال شکار، در جستجوی شماره تلفن برای تماس باشند. اکثر مردم چنین کاری را انجام نمی دهند. هر قدر روش تماس بر قرار کردن با مشتریان احتمالی خود را راحت تر نمائید، احتمال افزون شدن کسب و کار شما هم بالا می رود.

مورد بعدی که مردم بدنبال دانستن آن هستند آدرس شماست – اینکه دفتر شما در کجا واقع شده است. در حقیقت آنها در ذهن خود در حال بررسی کردن زمان دسترسی به شما و اینکه آیا در جای خیلی دوری واقع شده اید یا نه، هستند. در حالی که این موضوع هم بسیار بدیهی به نظر می رسد، در بررسی های خودم به مراتب با نبود آن برخورد داشته ام.

درباره ویدئوها چطور؟

و اما درباره قرار دادن فایلهای تصویری بر روی سایتتان ! آیا قرار دادن چنین فیلمهای مناسب است؟ بستگی دارد، و این هم دلیل آن است.

من کارهای ویدئو مارکتینگ زیادی را در محیط فیسبوک انجام داده ام. در ابتدا به اشتباه فکر می کردم که مردم     حجم زیادی از ویدئوها را به تماشا می نشینند. اما بر خلاف آن به این نتیجه رسیدم که مردم آنقدر ها هم که من فکر میکنم ویدئو ها را نگاه نمی کنند. نکته دیگر اینکه، اگر ویدئوها بیشتر از چندین دقیقه باشند، به ندرت دیده می شوند. این موضوع باز هم تاکیدی دارد بر اینکه مردم این روزها در عجله به سر می برند. همچنین به این نتیجه رسیدم که هر قدر یک ویدئو کوتاه تر باشد، احتمال دیده شدن آن بیشتر می شود. حتی اگر این ویدئو، یک فیلم کسل کننده هم باشد، در صورتی که کوتاه باشد، باز هم احتمال دیده شدن آن افزایش می یابد.

بر تصاویر تاکید داشته باشید

بنابراین، آن نکته اخیر من را به این موضوع رساند، که تصاویر بطور کلی در وبسایت ها بسیار کاربرد دارند. اگر از تصویر کاری که انجام می دهید بر روی سایت خودتان استفاده می کنید، همیشه تصویر نتیجه مطلوب نهایی را پست کنید و از در نظر گرفته شدن زیر نویس برای آن مطمئن شوید. ما به این نتیجه رسیده ایم که مردم همیشه زیرنویس تصاویر را بطور دیوانه واری می خوانند. آن دسته از صاحبان کسب و کار که در زمینه تولید و نصب سقف برای ساختمان ها فعالیت دارند، باید در سایت خود از تصاویر این سقف ها استفاده کنند. دندانپزشکان می توانند از تصاویر خنده های زیبا که در شکل گرفتن آنها نقش داشته اند، استفاده کنند. استفاده از تصاویر قبل و بعد از کار نیز مناسب است. تصاویر قبل از کار عموما درباره شدت غیر جذاب بودن یک چیزی است، بنابراین زمانی که شما تصویر بعد از کار را می بیند درباره کیفیت کار آن شرکت تحت تاثیر قرار می گیرید. آنها در بیننده ایجاد تاثیر می کنند. اما تصور نکنید که این تصاویر همان تاثیری را که شما در نظر دارید بر روی بیننده خواهند داشت. همیشه آنها را قبل از استفاده ازمون کنید.

به عنوان مثال، اگر شما یک دندانپزشک هستید و می خواهید تصاویر قبل و بعد از کار را پست کنید، شما ممکن است پست کردن تصاویر دندانهای زشت و موحش را در کنار یک تصویر از دندانهای زیبا و درست شده امتحان کنید. بعد از اینکه این کار را انجام دادید، نتایج آماری سایت خود را در رابطه با چگونگی ارتباط برقرار کردن مردم با آن بررسی کنید. ممکن است به این نتیجه برسید که مردم علاقه خود را از دست می دهند و تنها زمان اندکی را صرف مشاهده آن می کنند. بر خلاف این ممکن است اعداد به شما چیز دیگری را بگویند. پاسخ در اطلاعات آماری شما نهفته است و نه در حدس و گمان.

سپس، همین که در حال بررسی سایتهای دیگر رقبا برای بدست آوردن ایده هستید، دچار این ذهنیت غلط نشوید که “او فلان چیز را دارد، پس من هم آن را می خواهم.” تنها به دلیل اینکه یک سایت ویژگی ای دارد که از نظر شما مطلوب است، نمی شود گفت که داشتن آن ویژگی بخصوص، سود خالص شما را تحت تاثیر قرار می دهد. به عنوان مثال سایتهایی را دیده ام که در زمان ورود به آنها و قبل از دسترسی به هر قسمت دیگر از سایت برای شما نمایشی ۱۰ تا ۲۰ ثانیه ای از تصاویر زیبا و دلنشین در نظر گرفته شده است. این یک اشتباه خیلی بزرگ است.


مرغ مگس خوار، پرنده جدید گوگل

مرغ مگس خوار (Hummingbird) چیست؟

نام الگوریتم جستجوی جدید گوگل است که با استفاده آن به نتایج بهتری در این جهت می رسیم

آیا رتبه وب سایت و رنکینگ PageRank از بین خواهد رفت؟

خیر. زیرا رنکینگ PageRank یکی از ۲۰۰ عامل عمده در گوگل می باشد الگوریتم مرغ مگس خوار به نظر می رسد در رنکینگ ورتبه وب سایت مهم می باشد و در راستای فاکتورهای دیگرگوگل در جهت بهبود و بهینه سازی وب سایت و بالا بردن کیفیت وب سایت طراحی شده و کلمات کلیدی در وب سایت می باشد.

علت انتخاب اسم مرغ مگس خوار ؟

از خصوصیات این پرنده دقت بالا و سرعت وعکس العمل بالای این پرنده  است که گوگل را بر آن داشت که ازاسم مرغ مگس خواراستفاده کنند برای نشان دادن میزان دقت بالا و سرعت بالای الگوریتم خود

همزمان با ۱۵ سال تولد گوگل باز گوگل کاربران خود را بار دیگر شگفت زده کرد و یک الگوریتم جدید در راستای سیاست های خود ارائه داد و این الگوریتم جدید مرغ مگس خوار می باشد که یک هدیه به خود و  بهینه سازان کلاه سفید (White-Hat SEO) در سراسر جهان است.

الگوریتم جدید مرغ مگس خوار تاثیر %۹۰ بر تمامی درخواست های جستجوی کاربران خواهد داشت و این امید را این الگوریتم مرغ مگس خوار ایجاد می کند که بهینه سازان وب سایت کلاه سیاه (Black-hat SEO Spammers) را تبدیل کند به سئوکاران  و بهینه سازان کلاه سفید (White-hat SEO) یعنی بر اساس اصول درست و شروعی تازه باشد برای بهینه سازی وب سایت و سئو مطابق با اصول و مقررات حرفه ای الگوریتم جدید مرغ مگس خوار.

اگر شما ترافیک وب سایت خود را بوسیله الگوریتم مرغ مگس خوار گوگل از دست نداده اید بطور قطع شما قوانین این مرغ مگس خوار را زیر پا نگذاشته اید و بر طبق قوانین و اصول گوگل حرکت کرده اید به هر حال اگر از راه اسپم و یا از طریق کلاه خاکستری آگاهانه دست به این عمل زده اید و ترافیک خود را از دست ندهید زنگ خطر جدید برای شما از طرف الگوریتم جدید مرغ مگس خوار به صدا در آمده و نتیجه بسیار دردناکی برای وب سایت و حذف کامل وب سایت و خداحافظی همیشگی از گوگل را  به همراه دارد.

مرغ  مگس خوار گوگل صرفا مانند سایر الگوریتم های چون گوگل پاندا و پنگوئن بروز رسانی نشده است این یک الگوریتم کاملا جدید جستجو می باشد.در حالی که گوگل الگوریتم جدید مرغ مگس خوار خود را در تاریخ (۲۶th Sep 2013) بطور رسمی اعلام نمودن این در صورتی بود که گوگل این راز را نیز افشا کرد که الگوریتم جدید مرغ مگس خوار بطور مخفیانه از دو ماه قبل از اعلام این الگوریتم شروع بکار کرده است و این بزرگترین بروز رسانی الگوریتم توسط گوگل در این ۱۲ سال گذشته است.

مرغ مگس خوار تمرکز اصلی آن بر بهبود وضعیت رتبه بندی و پیج رنک وب سایت ها می باشد.

الگوریتم مرغ مگس خوار گوگل چگونه کار می کند

  • الگوریتم مرغ مگس خوار بسیار نزدیک به جستجوی داخلی گوگل (Google’s Knowledge Graph) می باشد که در سال ۲۰۱۲ شروع به کار کرد. به عنوان یک موتور کسب اطلاعات, گوگل را قادر می سازد که درک بهتری از ارتباط معنای در افراد, مکان و اشیا؛ در مقابل کلمات کلیدی ساده در جستجو آنها ایجاد کند. و در الگوریتم جدید مرغ مگس خوار گوگل مرکز توجه آن نه فقط بر کلمات کلیدی قرار گرفته بلکه معنای پشت کلمات مورد جستجو شده کاربران را نیز بررسی می نماید
  • یکی دیگر از تغییرات قابل توجه و ایجاد شده توسط مرغ مگس خوار بر موتور جستجوی گوگل, توانایی پاسخ دادن بهتر به صدای کاربران در جستجوی صوتی (Google’s voice-based search service) در گوشی های تلفن همراه (SmartPhones) می باشد. مانند برنامه صوتی اپل (Apple’s Siri)  که کاربران را قادر به جستجوی صوتی می کندمرغ مگس خوار گوگل از این تکنولوژی استفاده کرده و تمامی کاربران را قادر ساخته به زبان کشور خود در موتورهای جستجوی گوگل کلمات کلیدی خود را جستجو کنند.
  • الگوریتم مرغ مگس خوار این فکر غلط را در جستجوی کلمات کلیدی بلند (Long-tail Keyword Search) را رد می کند و بسیاری از افراد به ظاهر متخصص این را اعلام کردند که الگوریتم مرغ مکس خوار استفاده کردن از کلمات کلیدی بلند(Long-tail Keyword Search) را تائید نمیکند و رتبه صفحات و پیج رنک وب سایت را از بین می برد که تصورات اشتباه در مورد الگوریتم مرغ مگس خوار گوگل می باشد.
  • تمرکز اصلی مرغ مگس خوار تجزیه و تحلیل سریع و ساختار شکنی در جستجوهای پیچیده است که سریع ترعمل می کند به جای اینکه کلمات کلیدی جستجو شده را بشکند و جداگانه در نتیجه جستجو بیاورد یک مفهوم درست از تمامی کلمات جستجو ایجاد می کند که به معنا و مفهوم اصلی درون کلمات و هدف کاربر نزدیکترین باشد. و گوگل به تازگی در این راستا مترادف کلمات کلیدی را منتشر کرده که برای پیوند و کمک به مرغ مگس خوار در آینده نزدیک می باشد.

 

سیگنال های اصلی مرغ مگس خوار گوگل در رتبه بندی یا پیج رنک وب سایت ها

در حالی که الگوریتم قدیم رتبه بندی وب سایت در گوگل با الگوریتم مرغ مگس خوار تعویض شده ولی یک وب سایت و هدف گوگل را دنبال می کند در جهت خطای کمتر. و هنوز بیش از ۲۰۰ فاکتور در رتبه بندی استفاده می شود که  تاکید زیادی گوگل بر قدرت و اعتبار و محبوبیت صفحات وب دارد و الگوریتم های جدید انتشار یافته گوگل (بروز رسانی گوگل پاندا و پنگوئن) در ۲ سال گذشته برای رسیدن به این هدف می باشد که با دادن اولویت وب سایت اصلی و با کیفیت بالا در محتوا و در لینک های وردی ….

چگونگی رتبه بندی توسط مرغ مگس خوار گوگل

برای بهرمندی از الگوریتم مرغ مگس خوار باید وب سایت طراحی شده بر اساس سئو و بهینه سازی باشد در تیتر و عنوان ومحتوا باید روان و جذب و عامه پسند و طبیعی باشد از زبان انسان نه از زبان روبات. و ایجاد فضای گفت و شنود در ارتباط موضوع مطرح شده و ارزش گذاشتن به کاربر و پاسخ به جواب کاربران و بر طرف کردن این شک از مرغ مگس خوار که وب سایت فعال بوده ازهر جهت.

تمامی گل ها دارای شهد خاص خود هستند بعضی از این گلها داری شهد و شیرینی کم و بعضی دیگر دارای شهد شیرین بیشتر هستند و الگوریتم مرغ مگس خوار گوگل ترجیح می دهد از گلهایی با شهد شیرین تر استفاده کند و وب سایت های که محتوای بهتر و شیرین تری نسبت به بقیه وب سایت های داشته باشند و هر چه محتوای سایت شیرین تر باشد بیشتر مشتاق به استفاده از این شیرینی هستند و کاربران بیشتر بر روی وب سایت می مانند مثل مرغ مگس خوار که وقت خود را صرف می کند برای به دست آوردن شهد شیرین تر.


  • کل صفحات:3  
  • 1
  • 2
  • 3
  •   


آموزش با نگرشی نوین

گروه آموزش

مترجم سایت


آخرین پست ها


آمار وبلاگ

  • کل بازدید :
  • بازدید امروز :
  • بازدید دیروز :
  • بازدید این ماه :
  • بازدید ماه قبل :
  • تعداد نویسندگان :
  • تعداد کل پست ها :
  • آخرین بازدید :
  • آخرین بروز رسانی :
  • رتبه وبلاگ در یاهو و گوگل:

    Yahoo bot last visit powered by  Ybotvisit.com

    رتبه وبلاگ در گوگل

  • SEO Stats powered by MyPagerank.Net

  • افراد آنلاین :

    web stats

  • IP free counters